КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД «ХАРКІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ №140 ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ»
ПОЛОЖЕННЯ ПРО ШКІЛЬНИЙ ЄВРОПЕЙСЬКИЙ КЛУБ

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Це положення регламентує діяльність Європейських клубів (Євроклубів), що організуються в загальноосвітніх навчальних закладах.

1.2. Євроклуби є формою позашкільної роботи в загальноосвітніх навчальних закладах, за допомогою якої вирішуються освітньо-виховні завдання та створюються умови для більшої соціалізації та самореалізації учнів загальноосвітніх навчальних закладів, поширення їх світогляду та залучення до контексту європейської культури.

1.3. Європейські клуби у визначенні змісту роботи керуються Постановою Кабінету Міністрів України від 02.07.2008 № 594, Конституцією України, Конвенцією ООН про права дитини, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти», іншими законодавчими і нормативно-правовими актами України, а також цим Положенням.

1.4. Євроклуби здійснюють свою діяльність відповідно до основних завдань загальної середньої освіти, спрямованих на:

- виховання громадянина України;

- формування особистості учня, його наукового світогляду, розвитку його здібностей та обдарувань;

- підготовку учнів до подальшої освіти і трудової діяльності;

- виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, почуття власної гідності, свідомого ставлення до обов’язків, прав, свобод людини і громадянина, відповідальності перед законом за свої дії;

- реалізацію права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;

- виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй.

1.5. Євроклуби створюються з наступними цілями:

- поширення серед учнівської молоді відомостей про країни та народи Європейського Союзу та їхню культуру, історію, взаємовідносини;

- роз’яснення важливості європейської інтеграції України для її соціально-економічного та культурного розвитку;

- сприяння створенню в молодіжному середовищі атмосфери поваги до європейських цінностей демократії та толерантності;

- виховання у учнів здібностей до відкритого висловлювання своїх думок та діалогу.

1.6. Діяльність Євроклубів є поза політикою, не може носити політичного характеру та проводити роботу у співробітництві з будь-якими політичними партіями та організаціями.

2. ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ ЄВРОКЛУБУ

2.1. Євроклуби створюються на базі загальноосвітніх закладів за їхньою ініціативою. Робота Євроклубу може плануватися за організаційною моделлю предметного гуртка, факультативу або іншої форми, прийнятною для відповідних навчальних закладів.

2.2. Засідання Євроклубу проводяться орієнтовно через тиждень.

2.3. Керує роботою Євроклубу куратор, яким може бути учитель історії або інших навчальних дисциплін, що має рівень компетентності, яка відповідає цілям створення Євроклубів.

2.4. Куратор Євроклубу призначається наказом директора загальноосвітнього навчального закладу строком на один рік.

3. ПЛАНУВАННЯ ТА ПРАКТИЧНА РОБОТА ЄВРОКЛУБУ

3.1. Практична робота Євроклубу має плануватися та здійснюватися за активної участі Президента клубу та Віце-Президента, які обираються учнями – членами Євроклубу.

3.2 План роботи Євроклубу складається на навчальний рік на основі пропозицій членів клубу.

3.3. Євроклубам у практичній діяльності рекомендується співпрацювати з українськими молодіжними та іншими громадськими організаціями, що поділяють цілі Євроклубів, брати участь у європейських, міжнародних молодіжних проектах (наприклад, у «таборах толерантності», українсько-німецькому таборі «Акція спокути – служба миру», міжнародному молодіжному семінарі «Ковчег» Всеукраїнського Центру «Ткума» та ін.), налагоджувати контакти з неполітичними молодіжними організаціями міст-побратимів, сусідніх з Україною європейських країн.

3.4. Методична допомога в організації роботи Євроклубів здійснюється обласними інститутами післядипломної педагогічної освіти, міськими та районними методичними центрами відповідних управлінь освіти.

Статут Євроклубу.

1. Шкільний Євроклуб “Ми за майбутнє”.

1.1. Шкільний Євроклуб є навчально-просвітницькою організацією, що ставить собі за мету поширення європейської культури, ознайомлення громадськості з країнами Євросоюзу, їх історією, культурою, традиціями, святами, державним ладом, економікою, політичним життям і т.д.

1.2. Шкільний Євроклуб та підвладні йому відділи мусять поширювати також загальнолюдські цінності та виховувати в учнів демократичний та толерантний світогляд.

1.3. Шкільний Євроклуб не має за мету пропаганду серед учнів ідеї вступу України до ЄС.

1.4. Шкільний Євроклуб не має права поширювати свої ідеї примусовим шляхом.

2. Вибори та засідання.

2.1. Вибори (посадові) відбуваються шляхом відкритого голосування під час засідань. Голосувати мають право всі присутні, незалежно від будь-яких ознак та вподобань. Право голосу не мають тільки особи, що не досягли віку 10 років.

2.2. Вибори (зовнішні) являють собою загальношкільне обговорення певного питання, пов’язаного зі шкільним життям. Відбуваються шляхом таємного голосування (бажаючи висловлюють свої думки на папері та кидають їх у спеціально виготовлені урни). Результати вивішуються на інформаційному стенді Євроклубу. Голосують всі бажаючи учні, вчителі і працівники школи.

2.3. Засідання шкільного Євроклубу відбуваються раз на тиждень у визначений час у визначеному місці на території школи (штабі Євроклубу) або, за необхідністю, за її межами.

3. Президент шкільного Євроклубу.

3.1. Президент шкільного Євроклубу обирається раз на рік постійними членами Євроклубу під час чергових засідань.

3.2. Президент шкільного Євроклубу є його представником на всіх позакласних заходах, відповідальний за дії членів Євроклубу під час візитів до інших євроклубів міста Харкова. Президент має бути обізнаним у питаннях, описаних в п.1.1. Статуту шкільного Євроклубу, розумітися у правових питаннях, що розглядаються в Євросоюзі. Президент має бути організованим, відповідальним, ініціативним, дисциплінованим, інтелігентним у спілкуванні з членами Євроклубу та іншими особами.

3.3. Президент Євроклубу може бути усунений з посади за власним бажанням (окрім напружених періодів) або примусово (за регулярні прогули, уникнення своїх обов’язків, недостойну поведінку, створення негативної репутації шкільному Євроклубу і т.д.).

4. Керуючий склад

4.1. Керуючи склад шкільного Євроклубу складається з координатора, президента шкільного Євроклубу, віце-президента, секретарів, піар-менеджерів, редакторів, скарбника і.т.д.

4.2. Склад і посади можуть змінюватися при необхідності їх скасування або реформування з внесенням відповідних змін до Статуту шкільного Євроклубу.

4.3. Особи, зазначені в п.4.1. виконують доручення адміністрації школи, координаторів, президента, віце-президента, кооперують між собою.

4.4. Особи, зазначені в п.4.1. обираються і залишають свій пост аналогічно до п.3.1. і п.3.3. Статуту шкільного Євроклубу.

5. Символіка.

5.1. Символіка шкільного Євроклубу включає герб, девіз і гімн, схвалені членами шкільного Євроклубу.

5.2. Всі елементи символіки шкільного Євроклубу створюються за участі редколегії шкільного Євроклубу. Нові ідеї та пропозиції щодо змін або редагування символіки надсилаються до президента шкільного Євроклубу і після цього обговорюються з редколегією та з урахуванням п.5.4. Статуту шкільного Євроклубу.

5.3. Символіка шкільного Євроклубу є його постійним та неодмінним атрибутом.

5.4. Будь-які зміни допускаються лише при обставинах, коли символіка шкільного Євроклубу втратила свій зміст або дуже застаріла.

6. Зміни в Статуті шкільного Євроклубу.

6.1. Зміни до Статуту шкільного Євроклубу можуть бути внесені в будь-який момент за згодою членів Євроклубу.

6.2. Пункти 1.3. та 1.4. редагуванню не підлягають.

8. Хто є членом шкільного Євроклубу.

8.1. Членами шкільного Євроклубу можуть бути всі бажаючи учні 5-11 класів.

Презентація "День народження Європейського союзу"

Кiлькiсть переглядiв: 90

Дата останньої зміни 26 Квітня 2024

Фотогалерея