/Files/images/2022-2023/novini_z_230523/Логотип МАЛьВА.png

СТАТУТ

ГРОМАДСЬКОЇ ДИТЯЧО-ЮНАЦЬКОЇ АСОЦІАЦІЇ

Комунального закладу «Харківський ліцей №140 Харківської міської ради» «МАЛьВА»

/Files/images/2022-2023/novini_z_230523/Структура Мальва.jpg

ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ «МАЛьВА»:

- Дитячо-юнацька асоціація «МАЛьВА» є добровільним, громадським об’єднанням ліцеїстів комунального закладу «Харківський ліцей №140 Харківської міської ради», які об’єдналися на основі спільних інтересів для реалізації мети та завдань, визначених статутом.

- «МАЛьВА» орієнтується на ідеали гуманного та демократичного суспільства та діє згідно з законом України «Про молодіжні та дитячі громадські організації» від 01.12.1998р. і даним статутом.

- «МАЛьВА» є організацією, яка створена для об’єднання дітей та юнацтва з метою координації зусиль у вихованні молоді в дусі традицій і звичаїв українського народу.

- «МАЛьВА» може співпрацювати з державними організаціями.

МЕТА, ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ТА ФОРМИ ДІЯЛЬНОСТІ

Мета ДЮО «МАЛьВА» зумовлена основними положеннями Концепції громадської осіти в Україні:

- формування особистості, якій притаманні демократична громадянська культура, усвідомлення взаємозв’язків між індивідуальною свободою,

правами людини та її громадянською відповідальністю, готовності до компетентної участі у житті суспільства;

- виховувати себе в дусі відданості Україні та її відродження.

ДЕВІЗ:

Хай над нами сонце світить

Справи є у нас

Дружба всіх нас об’єднала

«МАЛьВА» - просто клас!

ЗАВДАННЯ «МАЛьВА»

- виховати гармонійно розвинену особистість, справжнього громадянина України;

- допомагати кожному члену асоціації відшукати своє призначення;

- формувати активну громадську позицію, почуття власної гідності, готовності відповідати за свої дії, рішення;

- формувати особистість, яка керується законами доброти, честі, поваги і

любові до рідних, близьких людей, взаємодопомоги, взаємовиручки, безкорисливості;

- формувати особистість, яка керується законами поваги до національних звичаїв і традицій інших народів;

- ознайомитися з історією, культурою, побутом, традиціями українців, допомоги в створенні правильного уявлення про життя українського народу на різних етапах його розвитку.

ДЮО складається з п’яти центрів:

- Центр «Інтелект»

- Центр «Дозвілля»

- Центр «Здоров’я»

- Шеф-центр

- Прес-центр

Кожен центр має свій колір на емблемі організації:

- Центр «Інтелект» - синій.

- Центр «Дозвілля» - червоний.

- Центр «Здоров’я» - зелений.

- Шеф-центр – помаранчевий.

- Прес-центр – жовтий.

ПРИНЦИПАМИ ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІВ ШКІЛЬНОГО САМОВРЯДУВАННЯ Є:

- гуманізм;

- демократичність;

- зорієнтованість на позитивні соціальні дії;

- наступність;

- культуровідповідність;

- самостійність.

ДЕКЛАРАЦІЇ ПРАВ ТА ОБОВ’ЯЗКІВ «МАЛьВА»:

Члени громадської дитячо-юнацької асоціації «МАЛьВА» мають право:

1. Удосконалювати себе, як особистість.

2. Самореалізовуватися.

3. Проявляти активність і самостійність в організації.

4. Право на свободу думки.

5. Захищати свою честь і гідність у керівних органах «МАЛьВА».

Послідовно відстоювати свої права.

ЧЛЕНИ «МАЛьВА» ЗОБОВ’ЯЗАНІ:

1. Любити свою батьківщину, державу – Україну.

2. Виконувати Закон України «Про мови».

3. Вчитися успішно, працювати творчо.

4. Вміти самостійно приймати відповідальні рішення.

5. Берегти народну спадщину, дотримуватися сімейних та шкільних

традицій.

6. Діяти у правовому полі.

7. Брати участь у соціальних, культурних, природозахисних акціях.

8. Поважати представників інших культур та релігій.

9. Набувати досвіду демократичної поведінки.

10. Утверджувати принципи загальнолюдської моралі.

11. Берегти своє здоров’я. Пропагувати здоровий спосіб життя.

12. Бути прикладом для молодших.

Напрямки роботи дитячо-юнацького об’єднання «МАЛьВА»:

- патріотичний;

- інтелектуальний;

- краєзнавчий;

- художньо-естетичний;

- спортивний;

- трудовий;

- творчий;

- військово-спортивна робота.

У своїй діяльності дитячо-юнацького об’єднання «МАЛьВА» керується законами:

- єдності слова і діла;

- честі і совісті;

- дружби і товариства;

- турботи і милосердя;

- закон доброти, ввічливості та честі;

- закон взаємодопомоги;

- повага до себе та оточуючих;

- розвиток своїх здібностей і талантів;

- навчання і праця, спорт і здоров’я крокують поруч;

- учнівське самоврядування існує для тебе.

Права, свободи та обов’язки дитячо-юнацького об’єднання «МАЛьВА»:

- усі члени дитячо-юнацького об’єднання вільні і рівні у своїй гідності, правах та обов’язках незалежно від віку, національності, віросповідання;

- кожен має право на вільний розвиток своєї особистості, якщо при цьому не порушуються права інших людей;

- кожен має право на свободу світогляду;

- усі мають право направляти індивідуальні і колективні звернення до голови дитячої організації або його заступникам;

- кожен має право розвивати свою інтелектуальну і творчу діяльність особисто чи за допомогою інших;

- кожен має право на працю;

- кожен має право на освіту. Дитячо-юнацьке об’єднання «МАЛьВА» сприяє своїм членам у навчанні, творчості, пошуковій роботі;

- кожен має право на правову допомогу;

- усі члени об’єднання зобов’язані любити свою Батьківщину, дотримуватися Конституції України;

- усі члени об’єднання зобов’язані берегти народну спадщину,

дотримуватися сімейних та шкільних традицій, вчитися успішно, працювати творчо;

- усі члени об’єднання зобов’язані допомагати в роботі дитячого об’єднання учнів початкових класів «Веселкова галактика»;

- кожен зобов’язаний вміти самостійно приймати відповідальні рішення, діяти у правовому полі, брати участь у соціальних, культурних, природозахисних акціях;

- кожен зобов’язаний поважати представників інших культур і релігій, набувати досвіду демократичної поведінки, утверджувати принципи загальнолюдської моралі;

- усі зобов’язані берегти своє здоров’я, пропагувати здоровий спосіб життя;

- усі члени об’єднання зобов’язані бути прикладом для молодших школярів;

- Конституцією України, Декларацією прав людини, державою, статутом ліцею гарантовані права та обов’язки учнів.

Функціональний розподіл обов’язків у дитячо-юнацькому об’єднанні «МАЛьВА»:

Президент

Президент – як капітан корабля. Він повинен мати загальне уявлення про ситуацію, виразне розуміння мети, до якої прямує судно, вміння планувати і здібності до співпраці з різними людьми, мобілізації їхніх зусиль для роботи в критичних ситуаціях.

Капітан, який не має цих здібностей, може зіткнутися з бунтом команди чи навіть катастрофою судна.

Подібною є доля керівника дитячо-юнацького об’єднання, якому бракує таких здібностей.

Президент:

- планує і веде збори Парламенту об’єднання (чи призначає ведучих);

- розподіляє завдання між членами об’єднання;

- співпрацює з директором ліцею та опікуном Самоврядування;

- виконує функцію зв’язку між учнями, адміністрацією ліцею та вчителями;

- відповідає за виховання наступників – майбутніх керівників

Самоврядування у ліцеї.

Президент – є безперечним лідером!

Віце-президент

Віце-президент – є найближчим співробітником, помічником, радником

Президента, а в разі відсутності Президента виконує його обов’язки. Разом вони повинні творити зіграний тандем – добре розумітися і доповнювати одне одного. Роль віце-президента має бути чітко окреслена самим Президентом.

Віце-президент:

- є правою рукою Президента;

- за відсутності президента виконує його обов’язки;

- очолює важливі комісії;

- щохвилини готовий прийти на допомогу Президенту.

Секретар

Секретар зосереджує у своїх руках величезну владу. До нього потрапляє кожен лист, який отримує чи відправляє Президент або Парламент. Від імені Президента повідомляє про засідання Парламенту, розсилає інформацію необхідну для роботи центрів самоврядування, збирає матеріали і пропозиції.

Поганий секретар може повністю розладнати роботу Самоврядування. Тому цю функцію треба довірити добре організованій, сумлінній і дисциплінованій особі.

Секретар:

- разом з Президентом опрацьовує порядок зборів дитячо-юнацького об’єднання;

- перед зборами збирає усі пропозиції, які має розглянути Парламент;

- протоколює збори, збирає письмові пропозиції учнів, що надходять до самоврядування.

Члени Парламенту

Члени Парламенту – це найактивніші учні ліцею. Від їхніх здібностей та ентузіазму залежить ефективне функціонування всього учнівського самоврядування ліцею.

Члени Парламенту:

- керують роботою окремих центрів самоврядування;

- особисто відповідають за основні напрямки роботи ДЮО «МАЛьВА».

Опікун Самоврядування:

- виконує функцію радника Самоврядування;

- є посередником між Самоврядуванням та вчителями, батьками та місцевою громадою;

- допомагає зрозуміти правила, що діють в ліцеї;

- це педагог-організатор ліцею, але за бажанням дітей цю кандидатуру можна замінити на вчителя, який викликає у дітей більше довіри.

Заповіді членів дитячо-юнацького об’єднання «МАЛьВА»:

 ти здібний і сильний, будь упевнений у своїх силах і здібностях;

 вчися мислити самостійно;

 постійно шукай практичне застосування своїм знанням;

 будь уважним до самобутності, потреб, прагнень інших;

 шукай і шануй друзів. Життя без друзів неможливе;

 поводь себе по-товариськи, зважай на людей, будь милосердним;

 суперечки, конфлікти з іншими вирішуй з позиції розуму;

 хочеш, щоб тебе поважали – поважай інших;

 будь доброзичливим, веселим, поступливим;

 пізнай себе, зроби правильний вибір, визнач цілі та смисл життя;

 повір у себе і досягнеш усього.

Кiлькiсть переглядiв: 74

Дата останньої зміни 26 Квітня 2024

Фотогалерея