ЗВІТ ДИРЕКТОРА ПЕРЕД ГРОМАДСЬКІСТЮ

Результати роботи Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №140 Харківської міської ради Харківської області
у 2022-2023 навчальному році

Ось і закінчився 2022/2023 навчальний рік. Чим запам’ятався нам цей навчальний рік? По-перше, перемоги наших учнів на Всеукраїнському етапі конкурсу-захисту наукових робіт МАН, по-друге, школа випустила 2 стипендіата Президента України, 3 стипендіата Харківської міського голови «Обдарованість». Щороку учні є стипендіатами Харківської міської ради «Кращий учень закладу освіти». Цей перелік можна продовжити, але, на жаль, запам’ятається поточний навчальний рік війною.

2022/2023 навчальний рік - унікальний на історичні та доленосні для країни події, що, зрозуміло, кардинально змінювало ритм освітнього процесу. Ми продовжували навчати і навчатися. Це був зовсім інший досвід, адже додалися проблеми психологічного й морального стану. Навчатися багатьом учням було вкрай важко. Треба відмітити, що заклад працював постійно, самовіддано та професійно виконав свою головну функцію – освітню функцію.

У відповідності до функціональних обов’язків та на підставі Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 23 березня 2005 р. № 178 (далі - Положення про порядок звітування), керуючись у своїй діяльності Конституцією України, законами України, Статутом школи та чинними нормативно – правовими документами в галузі освіти проводиться щорічний звіт про директора школи перед громадськістю. Директор школи у своїй діяльності протягом звітного року керується Статутом ХЗОШ №140, Правилами внутрішнього розпорядку, посадовими обов’язками директора школи, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника закладу освіти.

Харківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №140 є комунальним закладом, має печатку, штамп, бланк. Підпорядкована Управлінню освіти адміністрації Московського району Харківської міської ради.

Будівля закладу прийнята в експлуатацію в 1971 році. Адміністрація і колектив працюють над удосконаленням матеріально-технічної бази школи. Кожен рік проводяться капітальні та косметичні ремонти, є висновки державної санітарно – епідеміологічної служби про відповідність приміщень вимогам санітарних норм і правил, дозвіл пожежної частини, протоколи замірів опори ізоляції електромережі. Приділяється достатньо уваги естетичному вигляду та озелененню закладу освіти і пришкільної території.

У приміщенні школи 41 навчальний кабінет, їдальня, буфет, актова зала, бібліотека з читальною залою, 2 спортивні зали, спортивний майданчик. На пришкільній території збудовано спортивний майданчик, є стадіон.

2022/2023 навчальний рік, незважаючи на воєнні дії та карантинні обмеження червоної зони через пандемію короновірусної інфекції Covid19, для нашого закладу пройшов переважно в on-line режимі.

Пріоритетними напрямками в роботі школи є:

- забезпечення компетентністого підходу до змісту освіти учнів та формування ключових компетентностей;

- організація профільного навчання учнів старших класів;

- інноваційна діяльність у освітньому процесі та управлінні;

- формування організаційно-педагогічної культури збереження здоров’я учасників освітнього процесу;

- формування навичок здорового способу життя учасників освітнього процесу;

- демократизація та гуманізація освітнього процесу;

- реалізація мовної політики з метою зміцнення статусу української мови як державної, вивчення англійської мови;

- реалізація STEAM-напрямку в освіті;

- виховання громадянина та патріота України;

- формування навичок фінансової грамотності та підприємницької діяльності;

- формування та розвиток соціальної активності, виховання лідерських якостей здобувачів освіти.

У 2022/2023 навчальному році продовжено запровадження навчання згідно правил Нової Української Школи. Концепція НУШ - ідеологія реформи повної загальної середньої освіти - почала діяти у 2018 році. Реформа орієнтована на те, щоб «зробити випускника школи конкурентноздатним у ХХІ столітті – випустити зі школи всебічно розвинену, здатну до критичного мислення, цілісну особистість; інноватора, здатного змінювати навколишній світ та вчитися впродовж життя».

Орієнтуючись на сучасний ринок праці, наш освітній заклад до своїх пріоритетів відносить уміння оперувати такими технологіями та знаннями, що задовольняють потреби інформаційного суспільства, готують учнів до нових ролей у цьому просторі. Саме тому важливим нині є не тільки вміння оперувати власними знаннями, а й бути готовим змінюватись та пристосовуватися до нових потреб ринку праці, оперувати й управляти інформацією, активно діяти, швидко приймати рішення, критично мислити, вміти використовувати набуті знання. Педагогічний колектив завжди дотримується вимог сьогодення та ставить перед собою завдання сформувати в учня та педагога вміння вчитись упродовж усього життя.

Роботу школи організовано відповідно до Державної програми «Освіта України ХХІ ст.», Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти», Концепції загальної середньої освіти, Концепції профільного навчання, Статутом школи, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов'язками директора школи, законодавством України, іншими нормативними законодавчими актами центральних і місцевих органів влади, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.

Освітній процес у закладі ведеться відповідно до Державного стандарту початкової загальної освіти та Державного стандарту базової і повної середньої освіти, на підставі Робочого навчального плану, Режиму роботи закладу і навчальних програм, що затверджені в установленому порядку.

Державна атестація навчального закладу відбулася в 2014 році на достатньому рівні (висновок Харківської обласної державної адміністрації головного управління освіти і науки № 9/13 від 20.11.2014 р.). Наступна атестація навчального закладу запланована на 2024/2025 навчальний рік.

Реалізація основних завдань, передбачених річним планом школи в 2022/2023 навчальному році:

педколектив школи продовжив роботу над проблемою: «Забезпечення формування особистості учня на основі розвитку його творчих можливостей і самовдосконалення в умовах особистісно-орієнтованого навчання та виховання»;

педагоги школи працювали над науково-методичною темою: „Модернізація навчально-виховного процесу за рахунок підвищення професійної компетентності вчителя, поєднання динамічних традиційних та інноваційних форм і методів уроку на основі особистісно орієнтованого навчання і виховання, спрямованих на становлення освіченої, демократично орієнтованої, відповідальної, національно свідомої, моральної і самодостатньої особистості”;

посилення здоров’язберігаючого аспекту освітнього процесу;

створення додаткових умов для розвитку творчого потенціалу особистості педагогів та дитини за рахунок впровадження технології особистісно-орієнтованої освіти, спільної продуктивної діяльності, диференціації та індивідуалізації освітнього процесу, співробітництва з ВНЗ, продовження розбудови шкільної МАН,

розширення мережі гуртків, секцій, надання вчителям можливості підвищення професійної компетентності, перепідготовки кадрів, вдосконалення науково-теоретичного, методичного, психолого-педагогічного, навчально-матеріального та фінансового забезпечення;

забезпечення зросту якісного рівня підготовки школярів, формування компетенцій, досягнення ними обов’язкового рівня пріоритетних умінь та навичок відповідно до нових державних освітніх стандартів.

У діяльності школи забезпечується прозорість, відкритість, демократичність управління. Важливою умовою успішної діяльності школи є чітке, конкретне планування освітньої діяльності закладу. Воно забезпечує цілеспрямованість у роботі всіх підрозділів, створює умови для організації роботи педагогічного та учнівського колективів, раціонального використання часу. Плануємо проведення реальних і оптимальних заходів, які можна провести і які забезпечують рівномірний ритм роботи школи протягом року.

У 2022/2023 навчальному році штатними працівниками школа була забезпечена на 100%. Навантаження педагогів розподіляється відповідно до фахової освіти педпрацівників. При підборі нових кадрів враховується фахова підготовка, особисті та колективні якості, працездатність, інші характеристики.

Педагогічні працівники школи постійно підвищують свою кваліфікацію згідно з Порядком підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р. № 800.

Атестація педагогічних працівників у школі проводиться з метою активізації творчої професійної діяльності, стимулювання фахової та загальної освіти педагогічних працівників, посилення мотивації якісної праці, підвищення професійної відповідальності за результати навчання і виховання.

Успішне проведення атестації значною мірою залежить від чіткості, конкретності організаційних заходів, підготовки розпорядчих документів, наказів, планів, тощо. У школі оформлено куточок з атестації педагогічних працівників.

У 2022/2023 навчальному році атестовано 25 педагогічних працівників, згідно з Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні із змінами», на виконання

Листа МОНУ від 21.10.2022 року № 1/12392-22 «Про атестацію та підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів дошкільної освіти у період воєнного стану в Україні».

Освітній процес у закладі загальної середньої освіти № 140 забезпечували 41 кваліфіковані педагогічні працівники.

З них:

з вищою освітою – 41.

Віковий склад педпрацівників:

Розподіл за віком Кількість педпрацівників % від загальної кількості
До 30 років включно 2 5
31-40 років 8 20
41-50 років 14 35
51-55 років 11 26
Понад 55 років 6 14

Розподіл педагогічних працівників за стажем педагогічної роботи:

- до 3-х років – 0 ( 0 % від загальної кількості):

- від 3 до 10 років – 12 ( 29 %);

- від 10 до 20 років –9 ( 22 %);

- більше 20 років – 20 ( 49 % відповідно).

За кваліфікаційним рівнем (станом на 01.10.2022):

Навчальний рік Вища категорія І категорія ІІ категорія Спеціаліст
К-ть % К-ть % К-ть % К-ть %
2017/2018 22 54 9 22 7 17 3 7
2018/2019 22 54 12 30 5 14 1 2
2019/2020 25 59 10 26 6 13 1 2
2020/2021 23 53 11 26 6 14 3 7
2021/2022 24 55 11 26 6 14 2 5
2022/2023 24 59 9 22 6 14 2 5

З них:

- має науковий ступінь кандидата наук - 0;

- мають педагогічне звання «учитель-методист» - 12;

- мають педагогічне звання «старший учитель» - 9;

- мають звання «заслужений працівник освіти України» - 0;

- нагороджені знаком «Відмінник освіти України» - 2 (Буряк Ю.Л., Корсунська І.І.);

- нагороджено нагрудним знаком МОН України «Василь Сухомлинський» - 1 педагога (Буряк Ю.Л.)

- нагороджений Почесною грамотою Міністерства освіти та науки, молоді та спорту України – 1 (Буряк Ю.Л.)

Із вищенаведених даних простежується, що освітній процес у школі забезпечують висококваліфіковані працівники з великим досвідом роботи, педагогічними надбаннями.

У 2022/2023 н.р. підвищили свою кваліфікацію на курсах підвищення кваліфікації: КВНЗ «ХАНО»18 учителів, СЕО «Я і Моя Школа» 8 учителів, ХНУ ім.Каразіна 4 вчителя.

Час висуває нові вимоги до вчителя, тому доречним зараз є вміння працювати з комп'ютером, оргтехнікою. Перспектива в освіті така, що вчитель, який не володіє навичками роботи з комп'ютером та не використовує їх у своїй діяльності, не буде відповідати освітнім вимогам, та не зможе ефективно забезпечувати навчально-виховний процес.

Цього року в складних умовах війни, у період карантинних обмежень, учителі школи застосовували дистанційну форму викладання навчального матеріалу із запровадженням сучасних технологій. Навчання учнів було організоване з використанням технологій дистанційного навчання та проводилося з використанням веб-сервісів Google, Classroom та Zoom, веб- додатків, освітніх платформ, згідно діючого в закладі розкладу. Всі навчальні плани були виконані, навчальний матеріал викладено. В кінці навчального року проведене підсумкове оцінювання, відповідно до рекомендацій МОН України.

Увесь педагогічний колектив тримав постійний зв'язок з учнями та їх батьками. Корисна та змістовна робота колективу школи була на достойному рівні.

Управління закладом освіти було спрямоване на здійснення державної політики у галузі освіти, збереження кількісних і якісних параметрів мережі, створення належних умов для навчання і виховання здобувачів освіти, удосконалення змісту освітнього процесу, впровадження нових освітніх технологій, розвиток здібностей та життєвих компетентностей здобувачів освіти, подальше впровадження профільного навчання.

За закладом закріплено територію обслуговування. Інформацію розміщено на офіційному сайті. За останні два роки значно збільшилась кількість бажаючих прийти на навчання до нашої школи.

Навчання завершило 607 учнів (на 05.09.2022-614, на 05.09.2021-645, 05.09.2020-656), середня наповнюваність становила 29,3 учнів (у 2022 – 28,2, у 2021 – 29,3, у 2020 – 28,5).

Станом на 05.09.2022 року мережа закладу складала – 23 класи (2021/2022 – 22, 2020/2021 – 23, 2019/2020 - 23).

Груп подовженого дня – 3(до 2020 року упродовж 10 років було 2), в них – 90 дітей.

Всі заходи науково-методичного спрямування, передбачені річним планом роботи навчального закладу, виконано в повному обсязі.

Упродовж 2022/2023 навчального року вчителі та адміністрація були учасниками різних вебінарів.

Робота над методичною темою школи має на меті підтримати діяльність кожного вчителя та сприяти підвищенню рівня індивідуальної роботи вчителя. Тому головні зусилля було зосереджено на наданні реальної, дієвої допомоги педагогічним працівникам у підвищенні їхньої професійної майстерності, створенні творчої атмосфери, морально-психологічного клімату, який би сприяв пошуку кращих технологій педагогічної праці, ефективному втіленню інновацій.

Протягом року запроваджуються такі інноваційні технології:

  • Диференційоване навчання молодших школярів.
  • Громадянська освіта.
  • Теорія розвивального навчання.
  • Особистісно-орієнтоване навчання.
  • Інтегроване навчання.
  • Інтерактивні методи навчання.

Саме використання інноваційних технологій забезпечує результативність навчання.

Протягом навчального року відбулися засідання науково-методичної ради школи за темами:

  • аналіз роботи шкільного колективу за минулий навчальний рік;
  • розвиток творчої ініціативи вчителів, удосконалення та пошук активних і цікавих форм ведення уроку;
  • використання технічних засобів навчання;
  • здійснення індивідуального та диференційованого підходу до учнів під час процесу навчання та виховання;
  • стан самоосвіти педагогічних працівників як складової частини системи внутришкільної методичної роботи.

Аналіз роботи засвідчує, що в процесі діяльності методичних об’єднань було досягнуто поставленої на початку навчального року мети, а саме: роботу методичних об’єднань було спрямовано на виявлення творчого потенціалу, підвищення методичної грамотності, фахової майстерності кожного вчителя.

Рівень педагогічної майстерності постійно підвищується. У цьому певну роль відіграє система методичної роботи, яка сконцентрована навколо науково-методичної проблеми.

Протягом року вчителі теоретично і практично працювали над сучасними педагогічними технологіями, інтерактивними методами навчання й виховання учнів.

Організація підвищення якості освітнього процесу:

- контроль за станом освітнього процесу;

- моніторинг якості знань, навчальних досягнень учнів;

- контроль за станом планувальної та облікової документації;

-організація контролю за виконанням законодавчих актів, наказів і розпоряджень Міністерства освіти і науки України, місцевих органів влади, пропозицій, перевірок, рішень педагогічної ради, власних наказів і розпоряджень;

-запровадження різних форм контролю з метою підвищення його ефективності, впливу на рівень і результати освітнього процесу;

- перевірка і затвердження планів навчальної роботи вчителів;

- аналіз виконання навчальних планів і програм.

Інформатизація освітнього процесу

Відповідно до Закону України «Про Національну програму інформатизації», Указів Президента України «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні», «Про першочергові завдання щодо впровадження новітніх інформаційних технологій», «Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти», Концепції розвитку дистанційної освіти в Україні, Державної цільової програми впровадження у навчально-виховний процес ЗНЗ інформаційно-комунікаційних технологій „Сто відсотків” пріоритетними напрямками діяльності закладу освіти в 2022/2023 навчальному році щодо впровадження нових освітніх технологій були:

упровадження інформаційних та комунікаційних мультимедійних технологій в освітній процес;

· формування інформаційної культури учнів та педагогічних працівників, забезпечення їх інформаційних потреб;

· удосконалення інформаційно-методичного забезпечення освітнього процесу;

· оптимізація освітнього менеджменту на основі використання сучасних інформаційних технології в управлінській діяльності;

· використання інформаційних технологій для розвитку дистанційного навчання.

У своїй діяльності комп’ютер використовують адміністрація та всі педагогічні працівники. Реалізується повний комплекс задач. Кваліфікація користувачів задовільна. Діловодство ведеться українською мовою із застосуванням технології електронної підготовки, друку та збереження документів. Працює електронна пошта. Форми статистичної звітності підготовлені програмними засобами.

У школі функціонує два комп’ютерні класи, є мультимедійне обладнання, майже всі кабінети школи підключено до Всесвітньої мережі Інтернет.

Враховуючи специфіку освітніх запитів соціуму, стратегічні напрямки розвитку освіти в Україні, педагогічний колектив Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №140 працює над проблемою створення цілісного інноваційного освітнього середовища на основі ідей інтегрованого навчання, активного залучення STEM-підходу та впровадження Стратегії сталого розвитку, які забезпечують формування мислячої, духовно здорової, творчої особистості, яка продуктивно вирішує проблеми сучасності.

У школі створені відповідні умови для розвитку творчої обдарованості учнів. Впровадження новітніх освітніх технологій навчання у системі загальної середньої освіти дозволяє навчати та виховувати обдаровану учнівську молодь, яка бере активну участь у олімпіадах, конкурсах, турнірах, змаганнях.

Головною метою роботи з обдарованими дітьми є створення умов для перетворення обдарованої дитини в обдарованого дорослого. Важливий аспект роботи з обдарованою молоддю – підготовка учнів до участі у Всеукраїнських учнівських олімпіадах з базових дисциплін. Учні мають можливість взяти участь у 16 олімпіадах з базових дисциплін.

Учні школи добре себе зарекомендували як переможці Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових і спеціальних дисциплін.

Особливу увагу педагогічного колективу ХЗОШ № 140 в 2022/2023 н.р. було спрямовано на підвищення ролі школи як організатора освітнього середовища щодо розвитку особистості.

У 2022/2023 н.р. вчителі продовжували роботу з обдарованими дітьми.

Наприкінці навчального року проведено облік і аналіз інформації за результатами участі учнів ХЗОШ №140 в предметних олімпіадах і конкурсах. Так, в ІІ (районному) етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін учні школи здобули 15 призових місць (у 2021/2022–18, у 2020/2021-22, у 2019/2020 н.р. – 22), з них 5 учнів-учасників обласного етапу.

Аналіз участі учнів школи у Всеукраїнських олімпіадах з базових дисциплін показав, що ще не весь потенціал талановитої учнівської молоді школи залучений до участі в олімпіадах.

1. 1.Учасники ІІІ обласного етапу предметних олімпіад, це:

Буряк Софія, 11-Б клас - географія

Кондрацький Максим,9-А клас –економіка

Пономаренко Андрій, 11-Б клас – технічна праця

Позігун Христина, 8-Б клас – географія

Щербак Анастасія, 9-А клас - географія

3.Переможці конкурсу з української мови імені П.Яцика серед учнів 5-11 класів:

Саліта Вікторія,3-А клас, VI місце

Савич Єгор,4-А клас, VI місце

4.Переможці конкурсу з української мови імені Т.Г.Шевченка серед учнів 5-11 класів:

Грішаєв В’ячеслав,6-А клас, ІІ місце

Король Вероніка,7-А клас,ІІ місце

Кондрацький Максим,9-А клас,ІІІ місце

Посашкова Дар’я,9-А,ІІІ місце

5. Переможці у конкурсі творів – есе з психології (у рамках ІV міжрегіональної науково-практичної конференції з профорієнтації та професійного вдосконалення психологів «Харківський осінній марафон психотехнологій-2022»)

Прізвище, ім’я учня Клас Місце, яке посів учень
1 Животченко Анна 10-Б ІІІ
2 Карташова Дар’я 9-А ІІІ
3 Кваша Михайло 10-Б ІІІ
4 Кондрацький Максим 9-А ІІІ
5 Лазарєв Артем 11-Б ІІІ
6 Посашкова Дар’я 9-А ІІІ
7 Нечепоренко Денис 11-Б ІІІ
8 Буряк Софія 11-Б ІІІ
9 Струк Єлизавета 11-А ІІ
10 Савицька Анастасія 10-Б І

У школі відпрацьована певна система заходів, що сприяють формуванню і розвитку обдарованості дитини у різних сферах, серед яких можна виділити 4 основні напрямки:

  • формування й розвиток інтелектуальної та академічної обдарованості;
  • формування й розвиток творчої, художньо-музичної, образотворчої та сценічної обдарованості;формування й розвиток соціально-лідерської обдарованості;
  • формування й розвиток психомоторних і спортивних здібностей.

Протягом року запроваджуються такі інноваційні технології:

  • Диференційоване навчання молодших школярів.
  • Громадянська освіта.
  • Теорія розвивального навчання.
  • Особистісно-орієнтоване навчання.
  • Інтегроване навчання.
  • Інтерактивні методи навчання.

Саме використання інноваційних технологій забезпечує результативність навчання. Ефективна організація та контроль навчання з використанням дистанційної форми роботи забезпечило нашому закладу ще серію високих результатів, тепер вже у навчанні. Середній бал поточного навчання на кінець травня підвищився з 7,8 до 8,99. 278 учнів 5-11 класів закінчили рік з поточним середнім балом вище 9. Це знову ж таки наш новий маленький рекорд.

У 2022/2023 навчальному році працювали 8 гуртків.

Насправді, досягнення, які я перелічила вище, не можуть бути без системної, кропіткої роботи усього колективу працівників закладу освіти від директора до технічного працівника. Так, Педагогічна рада ХЗОШ №140 в поточному році пропрацювала 57 питань на 11 своїх засіданнях. Приймала доленосні рішення, що впливатимуть на сьогодення та майбутнє як постійно діючий колегіальний орган управління закладу загальної середньої освіти. Для підготовки рішень педагогічної ради та наказів закладу за рік здійснено 16 моніторингових досліджень з успішності, фінансово-адміністративної діяльності, з методичної роботи, діяльності дитячих колективів, оцінки процесів, що відбуваються в освітньому середовищі ліцею, стану забезпечення в ліцеї безпечного освітнього середовища тощо.

У закладі запущено процес переформатування взаємодії всередині методичних об’єднань з подальшою трансформацією відповідно до освітніх галузей. Продовжувалася робота щодо розвитку структури сайту закладу освіти.

Протягом навчального року відбулися засідання науково-методичної ради школи за темами:

  • аналіз роботи шкільного колективу за минулий навчальний рік;
  • розвиток творчої ініціативи вчителів, удосконалення та пошук активних і цікавих форм ведення уроку;
  • використання технічних засобів навчання;
  • здійснення індивідуального та диференційованого підходу до учнів під час процесу навчання та виховання;
  • стан самоосвіти педагогічних працівників як складової частини системи внутришкільної методичної роботи.

Аналіз роботи засвідчує, що в процесі діяльності методичних об’єднань було досягнуто поставленої на початку навчального року мети, а саме: роботу методичних об’єднань було спрямовано на виявлення творчого потенціалу, підвищення методичної грамотності, фахової майстерності кожного вчителя.

Рівень педагогічної майстерності постійно підвищується. У цьому певну роль відіграє система методичної роботи, яка сконцентрована навколо науково-методичної проблеми.

Протягом 2022/2023 н.р. на засіданнях педагогічної ради, нарад при директорові проводилося ознайомлення вчителів з нормативними документами, методичними рекомендаціями з навчальних предметів, передовим педагогічним досвідом, новинками методичної літератури, періодичних видань з предметів. Участь педагогів школи у роботі педагогічної ради, їх виступи зі своїми напрацюваннями свідчать про зацікавлене ставлення вчителів до підготовки та проведення засідань педагогічних рад, включення вчителя у зміст аналізу результатів освітньої діяльності закладу.

Аналіз роботи методичних об’єднань свідчить про відповідність тематики засідань річному плану школи, методичній темі, основним завданням освітнього закладу. Засідання ретельно продумані, виступи і висновки базуються на аналізі та практичних результатах.

Вирішенню актуальних питань підвищення ефективності навчально-виховного процесу, зростанню професійної майстерності вчителів сприяє індивідуальна робота з педагогами на рівні закладу освіти, участь вчителів у діяльності творчих груп району, педагогічних майстерень та майстер-класів.

На достатньому рівні організована і забезпечується інноваційна діяльність педагогів.

Зросла активність вчителів, їх прагнення до творчості. 60% вчителів брали участь у професійних конкурсах, але результативність невисока (Додаток 1)

Використання інноваційних технологій у процесі вивчення різних предметів у закладі освіти дало змогу покращити зміст навчання, вдосконалити методи і форми дистанційного навчання, активізувати та індивідуалізувати його. Педагоги закладу володіють інформаційно-комунікаційними технологіями, уроки проводять з використанням мультимедійної та комп’ютерної техніки.

Упродовж 2022/2023 навчального року було організовано роботу 7 шкільних методоб’єднань: учителів української мови, літератури та зарубіжної літератури; учителів початкових класів; учителів інформатики, математики; учителів хімії, біології, фізики; учителів іноземної мови; учителів географії, історії, правознавство; учителів мистецтва, технологій, етики; учителів фізичної культури, основ здоров’я, «Захист України» з числа досвідчених педагогів. Робота методичних об’єднань була спрямована на удосконалення методики проведення уроку та спланована на основі річного плану роботи школи та загальношкільного науково-методичного проєкту. Кожне з них провело по 4 засідання, робота яких будувалася за окремими планами. На запланованих засіданнях МО вчителі обговорювали як організаційні запитання, так і науково-методичні питання щодо впровадження в освітній процес нових технологій, інтенсивних форм і методів навчання, застосування міжпредметних зв’язків у процесі формування комунікативних компетенцій учнів.

Командна робота педагогічного, учнівського, батьківського колективів (Team building) виглядала активною і не формальною. 15 тимчасових або довготривалих добровільних утворень педагогів створили можливість активної діяльності «Центру педагогічної супервізії ліцею», де відбувалися як взаємовідвідування педагогів, так і педагогічний патронат (загалом близько 200), що в результаті перетворилися в узагальнення 12 семінарів, практикумів, рефлексій. Активна позиція педагогів та адміністративний супровід (1183 візити на урок) дозволили не втратити ефективності уроків на дистанції. Це ще одне наше досягнення.

Уважне ставлення до деталей дозволяє відкрити невичерпні ресурси там, де інші їх не помічають. До прикладу техніка читання. В старшій школі цьому аспекту не приділяють системної уваги. Дитина з нерозвиненими навичками до усвідомленого читання не в силах долати сучасні інформаційні об’єми. Ми щороку здійснюємо моніторингові дослідження, спонукаємо учнів до поліпшення навичок читання, допомагаємо виправити помилки або труднощі в освоєнні такого важливого інструменту. Вміння правильно, швидко і вдумливо читати суттєво допомагає вільно висловлювати свої думки та критично мислити. В актуальних індикаторах освітнього процесу закладу, що підготовлені до звіту, констатується позитивна динаміка розвитку читацьких навичок від п’ятикласників до учнів 11 класу.

Ми надзвичайно уважні до таких простих аспектів як співвідношення синхронного/асинхронного навчання під час on-line. Як ви розумієте, МОН України визначило співвідношення: синхрон до асинхрону. Наш колектив діє чітко за інструктивними рекомендаціями. Так, за рік навчання в онлайн співвідношення в ХЗОШ №140 -88% синхрон, коли учитель поряд із дітьми, супроводжує їх, та 12% асинхрон – самостійна робота учня під контролем учителя, що є ідеальним співвідношенням.

Адміністрація ліцею, створюючи ідеологеми розвитку установи, працює як і з викликами світу, станом демократії в країні, так і ресурсами громади, власними ресурсами, максимально ефективно використовуючи рушійні сили, що властиві саме нашому колективу. Це дозволяє ставити перед собою реальні цілі та будувати досяжні мрії. Така робота вимагає від директора та його заступників, керівників об’єднань тощо системних та якісно/кількісних зусиль. Ось, наприклад, директор, щоб виробити стратегічні ідеї, спланувати тактичні заходи, певні організаційні структури, які будуть ефективними, дієвими, енерго не затратними, керівник виконує багато рутинної роботи, щоб адміністрацію наситити інформацією, отримати максимально об’єктивну картину навколишнього світу. Це і масові індивідуальні бесіди з окремими учнями, категоріями учнів, з групами учнів, з учнівськими колективами. Це і передача батькам знань про освітній процес саме їхньої дитини, саме нашої установи в тому числі і загальних процесів в освіті та суспільстві. Важлива робота з професійним колективом закладу освіти: індивідуальні, мотиваційні співбесіди, підготовка аналітичних доповідей, в тому числі і на педагогічній раді, тісна співпраця з творчими, проксі-групами активних педагогів. Це і кропітке планування методичних, організаційних процесів (як загальних, так і конкретних), в управлінні матеріальним ресурсом і фінансами, постійного моніторингу елементів, складових стратегії розвитку установи, кадрового зростання, мотиваційних систем. Загалом з учнями - це 365 контактів-дій різного рівня за 2022-2023 навчальний рік, з батьками – більше 29. З педагогами – більше 512.

Сучасне українське законодавство в сфері освіти ввело новий інструмент контролю освітнього процесу в закладах - внутрішній аудит. З 2020 року Харківська ЗОШ №140 проводить внутрішню самооцінку якості освіти та освітньої діяльності. Модель внутрішнього аудиту школи побудована за напрямами: освітнє середовище, система оцінювання здобувачів освіти, педагогічна діяльність, управління закладом. Модель передбачає аналіз діяльності установи за 13 критеріями, 52 індикаторами, 382 компонентами. Використовуються такі підходи до оцінювання: кількісний, описовий,комбінований. Узагальнення результатів здійснюється за шкалою, рекомендованою порядком проведення інституційного аудиту закладів загальної середньої освіти, за рівнями: високий; достатній; рівень, що вимагає покращення та низький. Основним завданням моніторингу якості освіти та освітньої діяльності ХЗОШ №140 за звітний період було проведення комплексного самооцінювання установи. Над його втіленням працювала створена наказом директора проксі-група аудиторів у складі 11 осіб:представників педагогічного колективу, громадськості, батьківського та учнівського активу. Аудиторами був розроблений план заходів щодо реалізації внутрішньої системи забезпечення якості освіти в закладі освіти на 2022-2023 н.р., проведене комплексне вивчення й оцінювання освітньої діяльності та управлінських процесів. Були проведені:спостереження за освітнім середовищем; відвідування навчальних занять експертами ЦПС; анкетування учасників освітнього процесу; інтерв’ю з представником учнівського самоврядування, з директором, із заступниками директора з НВР, із соціальним педагогом; вивчення документації закладу; аналіз отриманої інформації.

Відповідно до Закону України «Про Національну програму інформатизації», Указів Президента України «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні», «Про першочергові завдання щодо впровадження новітніх інформаційних технологій», «Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти», Концепції розвитку дистанційної освіти в Україні, Державної цільової програми впровадження у навчально-виховний процес ЗНЗ інформаційно-комунікаційних технологій „Сто відсотків” пріоритетними напрямками діяльності закладу освіти в 2022/2023 навчальному році щодо впровадження нових освітніх технологій були:

упровадження інформаційних та комунікаційних мультимедійних технологій в освітній процес;

· формування інформаційної культури учнів та педагогічних працівників, забезпечення їх інформаційних потреб;

· удосконалення інформаційно-методичного забезпечення освітнього процесу;

· оптимізація освітнього менеджменту на основі використання сучасних інформаційних технології в управлінській діяльності;

· використання інформаційних технологій для розвитку дистанційного навчання.

У своїй діяльності комп’ютер використовують адміністрація та всі педагогічні працівники. Реалізується повний комплекс задач. Кваліфікація користувачів задовільна. Діловодство ведеться українською мовою із застосуванням технології електронної підготовки, друку та збереження документів. Працює електронна пошта. Форми статистичної звітності підготовлені програмними засобами.

У школі функціонує два комп’ютерні класи, є мультимедійне обладнання, майже всі кабінети школи підключено до Всесвітньої мережі Інтернет.

Враховуючи специфіку освітніх запитів соціуму, стратегічні напрямки розвитку освіти в Україні, педагогічний колектив Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №140 працює над проблемою створення цілісного інноваційного освітнього середовища на основі ідей інтегрованого навчання, активного залучення STEM-підходу та впровадження Стратегії сталого розвитку, які забезпечують формування мислячої, духовно здорової, творчої особистості, яка продуктивно вирішує проблеми сучасності.

Важливим напрямком роботи у закладі освіти є виховна робота. Виховний процес у 2022/2023 навчальному році планувався і здійснювався за Програмою для учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України «Основні орієнтири виховання», наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 № 1243 «Про основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» та Концепції національно-патріотичного виховання, Наказ МОН № 641 від 16.06.15 року. Використовуються сучасні форми та методи виховної роботи, засновані на традиціях багаторічної діяльності педагогічних колективів, наступності поколінь та спрямовані на прищеплення учням любові до Батьківщини, вивчення історії України.

Виховання є складним, багатогранним і багатоаспектним процесом. У загальному плані під вихованням розуміють організований і цілеспрямований процес формування особистості. У більш широкому значенні виховання – це, по-перше, соціально і педагогічно організований процес створення оптимальних умов для формування людини як особистості; по-друге, це вплив вихователя на особистість вихованця з метою формування в нього бажаних соціально-психологічних, морально-духовних, культурних і фізичних якостей.

Згідно з планом виховної роботи школи за 2022/2023 навчальний рік робота була направлена на проведення заходів, спрямованих на вдосконалення освітнього процесу та виховання духовно багатих, морально зорієнтованих молодих людей.

З вересня 2022 року виховна робота в школі була спрямована на формування в учнів громадянської свідомості, зрілості, високих моральних якостей, патріотизму, почуття обов'язку, на виховання любові і пошани до державної символіки, формування високої духовної культури; на формування, творчої особистості учня, свідомого ставлення до обов'язків; виховання поваги до національних цінностей нашого народу; вироблення навичок здорового способу життя та попередження злочинності; на розвиток інтелігентної, свідомої особистості з чіткою громадянською позицією, особистості, готової до конкурентного вибору свого місця в житті.

Педагогічний, учнівський та батьківський колективи - активні волонтери. Завдяки їх співпраці реалізовано проєкти «Щедрий # ВівторокДіти», «Марафон добрих справ», «Листівка на передову», «Стань помічником Святого Миколая», надана гуманітарна допомога жителям з деокупованих територій (Куп’янськ).

Учні приймали участь:

Марафон унікальних справ від ХМОУС, Всеукраїнський проект “Школа миру”, Конкурс “Весняні мрії” ЦПО “Мрія”; Проекти від районного учнівського самоврядування “Добро починається з тебе”, “Панно української єдності”, “Світло переможе темряву”, “Родинне тепло”, “Сімейні традиціїї харківських родин”. Челендж “Тільки в єдності наша сила”. Акція “Героям сучасності” присвячена Дню Захисника України. Акція “Послання миру”. Конкурс ДЮРП. Всеукраїнський конкурс шкільних малюнків “Мої права: разом до перемоги”. Онлайн марафон «Інтернет маркетинг». Всеукраїнський проект “Мішечок”. Конкурсі на створення образу-дизайну для серії марок, присвячених українським миротворцям ООН

Впродовж 2022/2023 навчального року приділялась увага стимулюванню внутрішньої і зовнішньої активності учнів, їх оптимальної участі у справі виховання. Відносини між учителями і учнями будувалися на основі співдружності, співробітництва і ділового партнерства.

Контролювалися та вивчалися питання морального, правового виховання учнів, вплив класного керівника на діяльність дітей, які потребують особливої педагогічної уваги; співпраця з позашкільними, культурно-просвітницькими організаціями, правоохоронними закладами.

Пріоритетним напрямком у роботі з учнями є громадянське виховання. Відповідно до цього в школі було проведено ряд проектів:

· «Національні та етнокультурні традиції мого краю» - краєзнавчі заходи 1-11класи, «Правова культура - міцність держави» - турнір ораторів серед учнів 9-10 класів (Мянд О.В.).

· «Інтеграція України в сучасному світі» -урок свободи та гідності для учнів 5-11 –х класів.

У нашій школі стало традиційним проведення Свята української мови.

· У рамках цього проекту було проведено:

- конкурс «Знавці української мови» (1-4 класи)

- фестиваль «Бережи українське - носи вишиванку!» (1-11 класи)

- флешмоб «Заплітаємо Україну» (1-7 класи).

Також до Дня української писемності були проведені відкриті і театралізовані уроки з української мови та літератури.

Морально - етичне виховання спрямоване на прищеплення почуття моралі та формування міцних переконань, почуття колективу.

Яскраво були проведені наступні заходи:

-заходи до Дня захисника України;

-заходи до Міжнародного Дня людей похилого віку;

- заходи до Дня оЗбройних Сил України пройшли у грудні 2022 року;

- листопад 2022 року-заходи до Дня пам’яті жертв Голодомору;

- листопад 2022 року День Гідності та свободи;

- січень 2023 року – заходи до Дня Соборності України;

-січень 2023року – День пам’яті героїв Крут

- лютий 2023 року – День Єдності

- 21.02.2023 року – заходи до Міжнародного дня рідної мови;

-– Тиждень національно-патріотичного виховання -Шевченківський тиждень.

У період війни та карантину, запровадженого з приводу поширення загрози захворювання коронавірусом проводилися виховні заходи в режимі он-лайн, а саме:

- заходи річниці аварії на ЧАЕС, серед яких участь школярів у міському конкурсі «Мій біль – Чорнобиль»;

- 08.05.2023-День пам’яті та примирення

- травень 2023 року - День вишиванки. У школі працює дитячо-юнацьке об’єднання «МАЛьВА», яке входить до районної громадської дитячо-юнацької асоціації «Нове покоління». Членами цього об’єднання є учні 5-11 класів. Найактивніші з них, лідери, разом з педколективом допомагають виховувати гармонійно розвинену особистість, громадянську позицію, можливість відшукати кожному члену організації своє життєве призначення. Шкільним самоврядуванням проведено ряд заходів різноманітного змісту та напрямків. Найяскравіші з них: робота лекторської групи, святкові концерти та спортивні змагання. У 2022/2023 н.р. 10 претендентів на нагородження «Золотою медаллю», 6 учнів 9-х класів – претенденти на тримання Свідоцтва з відзнакою. Школа випустила 2 стипендіата Президента України. 3 стипендіата Харківської міського голови «Обдарованість». Щороку учні є стипендіатами Харківської міської ради «Кращий учень закладу освіти».

Бобрицький Владислав переможець ІІІ (Всеукраїнського) етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт членів Малої академії наук України 2021-2022 н.р., учасник ІІІ (Всеукраїнського) етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт членів Малої академії наук України 2022-2023 н.р., 2 переможці ІІ (обласного) етапу конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів членів Малої академії наук. 4 переможці ІІІ (обласного) етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад (2022-2023).Учениця 11-А класу Шморгун Поліна посіла ІІ місце в Міській відкритій конференції – конкурсі «Каразінський колоквіум» .

На виконання шкільної програми «Обдаровані діти» в школі створено мережу гуртків: з національно-патріотичного виховання, танцювальний, гурток «Юні журналісти», психологічний.

З метою формування ціннісного ставлення до себе проведено «Тиждень протидії торгівлі людьми», в межах якого організовано перегляд та обговорення навчальних фільмів: «Станція призначення - Життя» для учнів 9-х класів, «Небезпечна гра» для учнів 11-х класів, просвітницькі тренінги «Як підвищити рівень усвідомлення проблеми торгівлі людьми» з учнями 9-11 класів; заходи в рамках Всеукраїнського тижня права;

- Дні здоров’я, Тиждень Безпеки;

- «Круглий стіл» з профілактики правопорушень, злочинності, пропаганди здорового способу життя, запобігання негативним проявам в учнівському середовищі із запрошенням фахівців районної прокуратури, ССД, сектором поліції, ШВД №2, наркологічного кабінету, «Фонду рятування дітей та підлітків України від наркотиків» для учнів;

- години спілкування на морально-етичні теми;

- конкурс малюнків «Моя сім’я – за безпеку дорожнього руху»;

- Єдиний урок з безпеки дорожнього руху;

-в травні он-лайн тиждень безпеки дорожнього руху;

- конкурс плакатів і фото «За здоровий спосіб життя»;

- в школі продовжує роботу проект «Шкільна медіація».

Методичний супровід виховної роботи: інформація бібліотекарів про нові періодичні видання з виховної роботи, засідання методичних об'єднань 1-4, 5-9, 10-11 класів, практичні семінари, виступи на нарадах класних керівників при директорові, розробки класних керівників, виступ на педагогічній раді, відкриті виховні заходи - дали можливість досягти певних позитивних результатів в цьому навчальному році.

Харчування у закладі забезпечує КП «Шкільне харчування». Їдальня складається з харчоблоку та обідньої зали.

У 2022/2023 навчальному році заклад працював у дистанційному режимі, тому послуги харчування учням та співробітникам не надавалися.

Шкільна їдальня укомплектована кваліфікованими кадрами згідно з нормативними вимогами. Всі працівники пройшли медичні огляди.

У школі наявний медичний кабінет, який розміщений на першому поверсі закладу. Медичний кабінет своєчасно забезпечується медикаментами, його обладнання відповідає вимогам Додатку №5 «Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу» ДСанПіН 5.5.2.008-01 на 100%.

На початку навчального року адміністрація школи № 140 координувала роботу медичного працівника і класних керівників щодо заповнення листків здоров’я; призначила відповідальних за кабінети для дотримання санітарних норм освітлення класних приміщень; забезпечувала своєчасне проходження профілактичних медичних оглядів співробітниками школи №140.

Протягом навчального року проводились поглиблені профілактичні медичні огляди учнів відповідними спеціалістами за місцем перебування дітей.

Відповідно до законів та інших нормативно-правових документів України школа № 140 протягом 2022/2023 н.р. забезпечувала безпечні та нешкідливі умови навчання, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я, формувала гігієнічні навички та засади здорового способу життя учнів та працівників школи.

Учнівські меблі школи відповідають віковим та фізіологічним особливостям учнів. У навчальних кабінетах дошки матові, освітлення закладу і класних приміщень частково відповідає санітарним нормам, оскільки не скрізь наявні енергозберігаючі лампи.

Питання щодо дотримання санітарного законодавства, покращення медичного обслуговування учнів, профілактики різних видів захворювання розглядалися на інструктивно-методичних нарадах, на засіданнях Ради закладу.

Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час освітнього процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи. Наказом по школі призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі, створено службу з охорони праці, сплановані заходи.

На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях школи розміщено кілька стендів за цією тематикою. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорюються на організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі, створено службу з охорони праці, сплановані заходи.

Стан роботи з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії під час навчально-виховного процесу в школі знаходиться під щоденним контролем адміністрації школи, заступників директора школи з навчально-виховної роботи Омельчак Є.Г., з господарчої частини Легостаєвої Т.М.

На початок 2022/2023 навчального року були оформлені всі необхідні акти-дозволи на проведення навчальних занять у кабінетах та шкільних приміщеннях підвищеної небезпеки, паспорт санітарно-технічного стану школи.

На спільному засіданні педагогічної ради та ради школи розглянуто план роботи школи на 2022/2023 навчальний рік, де передбачено розділ «Заходи з охорони праці». Інструкції з техніки безпеки з блоком питань з охорони праці й безпеки життєдіяльності поновлені та затверджені наказом по школі. Інструкції складено згідно з Положенням про розробку інструкцій з охорони праці від 29.01.1998 року.

У наказі по школі «Про розподіл функціоналу» передбачено відповідальних за організацію роботи з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності під час навчально-виховного процесу та в позаурочний час, попередження дитячого травматизму, відповідальних за електрогосподарство в школі.

За планом роботи школи проводиться навчання працівників школи з питань охорони праці, техніки безпеки, пожежної безпеки. За графіком проводяться й заліки працівників, про що оформлюються відповідні протоколи в окремому журналі.

Постійно здійснюється контроль роботи систем забезпечення життєдіяльності будівлі школи. Оформлюються акти громадсько-адміністративного контролю з охорони праці між адміністрацією та профспілковим комітетом школи.

Відповідно до Закону України “Про охорону праці” і Кодексу законів про працю України розроблено і затверджено посадові інструкції з охорони праці для всіх працівників школи.

Проведено інструктажі з працівниками і учнями з техніки безпеки.

Проведено вступні інструктажі з охорони праці

Проведено первинні інструктажі з охорони праці на робочому місці.

При проведенні конкретних заходів регулярно проводяться цільові інструктажі з техніки безпеки з працівниками і учнями.

Розроблено заходи щодо:

- протипожежної безпеки;

- попередження дитячого дорожньо-транспортного травматизму;

- запобігання аваріям, пожежам, нещасним випадкам виробничого характеру.

Оформлено стенди:

- Пожежна безпека.

- Безпека життєдіяльності.

Важливою складовою успішної, ефективної роботи установи є якісна матеріальна база, її ефективне використання, раціональна організація фінансової та обслуговуючої служб.

Надходження благодійної допомоги у 2022/2023 навчальному році було направлено на зміцнення матеріально – технічної бази закладу, а саме: за кошти міського бюджету протягом 2020-2022р.р. у закладі освіти: у 2020-2021 році виконано ремонт покрівлі (300 м2), отримано ноутбуки «LENOVO» для початкових класів – 3 шт., встановлено секційну лінію в їдальні, отримали шафу жарочну, електросковороду, безконтактний термометр – 3 шт., комплект меблів для НУШ (63 комплекти), миючі та дезінфікуючі засоби, килими-пазли, дидактичні матеріали, ноутбук «Acer” для НУШ – 2 шт, МФУ «EPSON” для НУШ– 2 шт. Основним гаслом сьогодення є консолідація зусиль адміністрації школи та батьківської громади та громадських організацій з метою духовного і творчого розвитку дитини.

Робота батьківської громади спрямована на:

− допомогу адміністрації школи у створенні сприятливих умов для всебічного розвитку кожної дитини, розкриття її творчих здібностей;

− залучення батьків до активної участі у освітньому процесі;

− співпраця батьків і адміністрації школи в забезпеченні здоров’я, формування духовного і творчого потенціалу дитини, її інтелектуального і соціокультурного розвитку.

Робота батьківської громади проводиться за основними напрямками:

− узгодження заходів, що проводяться в поточному навчальному році;

− організація та проведення шкільних тематичних свят;

− залучення батьків для участі у підготовці до конкурсів, виставках дитячої творчості.

Постійно приділяється увага санітарно-гігієнічному стану школи. Регулярно проводяться роботи по благоустрою території закладу освіти. Підсумки діяльності школи за минулий навчальний рік

1.Питання, що були розв’язані

Аналіз результатів за минулий навчальний рік продемонстрував наступне:

- освітній процес має позитивну тенденцію розвитку;

- реалізація функцій управління в закладі здійснюється за допомогою організаційно-педагогічних, організаційно-розпорядчих, соціально-психологічних, фінансово-господарських методів, які спрямовані на забезпечення функціонування та розвитку навчального закладу шляхом запровадження нових взаємовідносин між керуючими й керованими підсистемами відповідно до мети їх спільної діяльності;

- діяльність адміністрації закладу спрямована на вдосконалення освітнього процесу та підвищення його ефективності;

- у школі використовують колективне обговорення отриманих результатів, колективний творчий пошук вирішення конкретних завдань. На підставі аналізу результатів адміністрація корегує наступні дії щодо досягнення поставленої мети;

- школа підтримує свій позитивний імідж;

- створюються умови для врахування й розвитку навчально-пізнавальних і професійних інтересів, здібностей, потреб учнів;

- значно покращилась ресурсна база (кадровий потенціал, матеріально-технічна база, інформаційно-методичне забезпечення);

- методична робота сприяє модернізації змісту освітнього процесу, втіленню педагогічних інноваційних технологій;

- створено сприятливий психолого-педагогічний клімат.

Протягом звітного періоду адміністрація школи дотримувалася Закону України «Про звернення громадян» з питань недопущення надання неоднозначних, необґрунтованих або неповних відповідей за зверненнями громадян, із порушенням термінів, установлених законодавством, безпідставної передачі розгляду звернень іншим органам, створення умов для участі заявників у перевірці поданих ними заяв чи скарг, надання можливості знайомитися з матеріалами перевірок відповідних звернень, з’ясування причин, що породжують повторні звернення громадян, систематичного аналізу випадків безпідставної відмови в задоволенні законних вимог заявників, проявів упередженості, халатності та формалізму при розгляді звернень, поновлення прав і свобод громадян, порушених унаслідок недодержання вимог законодавства про звернення громадян.

2.Питання, що потребують подальшого розв’язання

Залишаються певні питання, розв’язання яких слід продовжувати, а саме:

- підвищення якості освітніх послуг;

- підвищення результативності роботи з обдарованими дітьми;

- створення цілісної системи моніторингу НВП;

- активне використання комп’ютерних методичних комплексів;

- покращення матеріально-технічної бази навчальних кабінетів.

Єдина педагогічна тема та завдання на 2023/2024 навчальний рік

Наш заклад освіти знаходиться на шляху постійного розвитку, ми маємо всі ресурси для реалізації поставлених державою та суспільством перед освітянами задач у сфері освіти, що передбачає поліпшення її якості, створення умов для особистого розвитку та самореалізації кожного учня, тому для нашого закладу залишається актуальною низка питань, що акумулюються в єдиній педагогічній темі «Підвищення рівня якості освітніх послуг на основі створення акмеологічного середовища, креативної діяльності педагогічного колективу для формування конкурентоспроможного випускника школи в умовах глобалізації освітнього простору».

Головним завдання навчального закладу є забезпечення високої якості освіти. Сучасному суспільству потрібна людина творча та ініціативна, готова і здатна відповідати за власний добробут, добробут усього суспільства, бути чинним громадянином України, мати позитивне ставлення до себе, своєї родини, інших учнів, педагогів, школи та навчання.

Пріоритетним завданням у новому навчальному році є створення школи, яка буде місцем, де діти отримуватимуть не лише знання, а й уміння їх застосовувати, навчатимуться оцінювати навколишній світ та дійсність. Наша школа буде не лише закладом освіти, а й безпечним середовищем для розвитку, де діти вчаться спілкуватися. Зрозуміло, що таке навчання передбачає впровадження нових методик викладання, зміну формату спілкування учнів, учителів та батьків, упровадження проектної роботи та навчання через діяльність. Ми до цього готові!

Висловлюю вдячність за співпрацю всім учасникам освітнього процесу:

  • учителям за творчість, самовдосконалення, бажання професійно зростати;
  • батькам за активну співпрацю, розуміння і підтримку ініціатив закладу;
  • учням за бажання вчитися, творити, розвиватися та відстоювати інтереси школи.

Бажаю усім миру, любові, злагоди, благополуччя, віри в себе і Україну!

Директор ХЗОШ №140 Т.О.Токаренко

Кiлькiсть переглядiв: 2981

Дата останньої зміни 17 Березня 2024

Фотогалерея