Безпечний відпочинок взимку на воді, поблизу водоймищ.

Мета: Розкрита вагомість для здоров,я зимового відпочинку на природі. Формувати правила безпеки під час зимового відпочинку для запобігання травматизму, обмороженню, переохолодженню. Ознайомити з правилами поведінки на льоду та прийомами допомоги і самодопомоги у випадку переохолодженню і обмороження. Виховувати бажання зміцнювати свій організм на свіжому повітрі.

Обладнання. Ілюстрації, предметні малюнки.

Хід уроку.

І.Організаційний момент./Files/images/nr2012-2013/tijden_bezpeki_jittdyalnost/Изображение 018.jpg

Хто здоровий, той сміється,

все йому в житті вдається.

Він долає всі вершини,

це ж чудово для людини!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Бесіда./Files/images/nr2012-2013/tijden_bezpeki_jittdyalnost/Изображение 019.jpg

· Де ви відпочиваєте і розважаєтеся взимку?

· Чому кажуть, що морозне повітря дуже корисне для здоров,я?

· Без яких предметів вам не обійтися на відпочинку взимку?

2. Відгадування загадок.

*В зимову веселу пору

ми найкращі друзі дітвори./Files/images/nr2012-2013/tijden_bezpeki_jittdyalnost/Изображение 020.jpg

Вивозять діти нас на гору,

а веземо їх з гори. (Сани)

*Крешуть лід, ріжуть лід,

залишають дивний слід.

А які швидкі вони!

Що це, діти? (Ковзани)

*Ось вам ще одна загадка:/Files/images/nr2012-2013/tijden_bezpeki_jittdyalnost/Изображение 021.jpg

в мене друзі незрівнянні –

дві пластинки дерев,яні.

Хочу – з гірки полечу,

взимку в ліс на них помчу.

Неширокі і гнучкі,

друзі звуться як такі? (Лижі)

· А чи знаєте ви правила безпеки поведінки з цими предметами?

ІІІ. Оголошення теми і завдань уроку.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Розповідь учителя з використанням наочного матеріалу./Files/images/nr2012-2013/tijden_bezpeki_jittdyalnost/Изображение 024.jpg

Ø Лижі – прекрасний оздоровчий засіб, що розвиває фізичну силу, загартовує організм. Багато дітей ходять у спортивні секції, де їх навчають азам гірськолижного спорту. Такі заняття прекрасно впливають на здоров,я, самопочуття, чудово розвивають організм.

Проте, коли на «рекорд» гірськолижного спорту йти самому, без наставників – біди, як правило, не минути. Чимало дітей після цього потрапляють до лікарні з вивихами, переломами, ударами чи тяжкими травмами.

· Де можна кататись на лижах дітям молодшого шкільного віку? (На площадках, в парку, на невисоких схилах, у дворах).

Під час лижних прогулянок слід остерігатись переохолоджень, обморожень. Бо, стомившись, ви звичайно захочете відпочити, присісти. А коли на дворі сильний мороз, непомітно можна обморозити пальці чи обличчя.

· Як ви гадаєте, яким має буди одяг для зимового відпочинку: дуже теплим чи зручним?

2. Бесіда за малюнками. Розповідь вчителя.

Верхній одяг має бути зручним, щоб не заважав рухатися, добре захищав від вітру, морозу, опадів. Білизна має бути з натуральних тканин. Основне призначення одягу – захист організму від переохолодження. Але надто утеплюватися – шкідливо. Чому? Покатаєшся трохи чи пограєшся, - відразу спітнієш. Так можна замерзнути. Іноді навіть простудитися і захворіти.

Треба подбати і про взуття. Воно має бути закритим, утепленим, відповідати розміру твоєї стопи. Тісне взуття стискає кровоносні судини. Тоді порушується зігрівання стопи. Поміркуй, чому. Велике за розміром взуття також шкідливе. Воно натирає шкіру, з,являються рани. Потурбуйся і про головний убір. Добирай такий, щоб закривав вуха.

3. Робота з ілюстраціями.

Багато людей люблять взимку відпочивати на ставку чи річці. Діти катаються на ковзанах, дорослі рибалять, хтось навіть купається в ополонці.

Поведінка на льоду теж вимагає своїх правил.

1) Дітям молодшого віку виходити на лід без дорослих забороняється.

2) Безпечною є крига, товщина якої не менше 10 см.

3) Переходити річку, озеро на льоду можна тільки в морозну погоду, коли дорога позначена мітками.

4. Правила поведінки на льоду:

Не можна заходити на лід далеко від берега.

Не можна підходити близько до ополонок і кататися там на ковзанах.

Не можна збиратися на льоду великими групами.

В жодному разі не можна перевіряти міцність льоду ударом ноги.

Готуючись до переходу на льоду, подивись, чи нема підозрілих місць.

Лід буває непомітним біля стоку вод, поблизу кущів, очерету, під кучугурами.

Тоншій лід і там, де швидка течія, де б,ють джерела або впадає в річку струмок.

Особливо обережно треба спускатися з берега – лід може нещільно з,єднуватися із сушею, можливі тріщини, під льодом може бути повітря.

Особливо уважним слід бути на льоду у відлигу. В період потепління лід стає дуже крихким. У цей час краще на нього не виходити.

5. Бесіда за малюнками.

Що треба робити, якщо ви провалилися під лід.

Не лякайтесь, не панікуйте, а кличте на допомогу.

Намагайтеся вилізти з ополонки самостійно, з того боку, з якого впали.

Потрібно широко розкинути і повільно виповзати грудьми на лід.

Обережно вийняти з води одну ногу, відсунути її від краю ополонки, а потім вийняти й другу ногу.

Не можна різко підніматися з льоду, треба поповзом рухатися до берега.

Опинившись на березі, швидко біжіть додому, щоб зігрітись.

Розповідь вчителя. Коли на дворі морозно, можна обморозити шкіру обличчя, вуха, пальці рук і ніг. Обморожене місце біліє, стає нечутливим. Його негайно треба розтерти м,якою тканиною або руками, змоченими спиртом. Так на обмороженому місці відновлюємо кровообіг. Ні в якому разі не можна розтирати снігом! Поміркуйте, чому. Обморожені пальці рук і ніг опускають у воду кімнатної температури (малюнок).

Бесіда за малюнком.

- Хто з дітей чинить правильно, а хто – ні? Чому?

6. Правила безпеки під час катання на санчатах.

Бесіда.

Де ви катаєтесь на санчатах?

Які ви знаєте правила безпечної поведінки під час катання на санчатах?

Де забороняється кататись на санчатах?

Які пригоди траплялись з вами під час таких зимових розваг?

Розповідь.

ü Трапляється, що пригоди бувають і невеселі. Це тоді, коли діти втрачають пильність, забувають про безпечну поведінку. Пригадується такий випадок. Хлопець на великій швидкості мчав з гори. Інший хлопець вирішив «пожартувати» і перетнув йому лижною палицею шлях. У результаті саночника відвезли до лікарні в надзвичайно тяжкому стані. На операційному столі з його тіла дістали уламки палиці, кілька днів лікарі боролися за життя хлопця. Дуже дорого обходяться такі жарти.

Спускаючись з гори:

- слід утримувати безпечну дистанцію, щоб у разі падіння переднього саночника можна встигнути загальмувати або об,їхати його;

- вибирати не дуже круті схили;

- уникати схилів, що поросли деревами або кущами;

- забороняється спускатися на санчатах до доріг, якими мчать автомобілі, до відкритих водойм;

- не можна кататися по тротуарах.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Практична робота. Сюжетно – рольова гра «Постраждалий на прийомі у лікаря».

VI.Підсумок уроку.

- Яких основних правил треба додержувати, щоб відпочинок взимку приносив тільки користь?

- Які правила поведінки на льоду?

- Що треба робити, якщо провалилися під лід?

Кiлькiсть переглядiв: 4525